27.2. 2007

Äkkiä pitää kirjoittaa, kun tämäkin kuukausi on ihan loppumaisillaan. Tämä kuukausi onkin ollut minulle kaikenlaisen toiminnan aikaa. Tuli kovat pakkaset ja minä tyttö en viihtynyt yhtään kauaa ulkona, siellä oli niin kamalan kylmä. Ihan minua vapisutti, eihän minulla ollut kovin paksu karvakaan vielä, kun minut silloin reilu kuukausi sitten nakutettiin. No on minulla kyllä paksu takki päällä ja oikein kovilla pakkasilla sen alle laitettiin ihan villapaitakin. No eipä siellä ulkona tarennut noi ihmisetkään kauaa, ihan pisulla ja pakilla vaan äkkiä käytiin.

No sitten minä kävin Lahdessa saakka eläinlääkärissä. Se olikin reissu, kun mukana oli samassa kyydissä 9 perhoskoiraa ja 3 käppänää. Minulle laitettiin silmiin tippoja ja hetkeen en nähnytkään selvästi. Sitten se lekuri katsoi silmiini kirkkaalla valolla ja jollakin toisella laitteella ja totesi silmieni olevan terveet. No tää oli taas näitä äidin suunnittelemia juttuja, mutta kai se siis on oikein hyvä jos silmät ovat terveet. Varpaanikin ovat ihan kunnossa.

Toi äiti kyllä taas suunnittelee kaikenlaista minun pääni menoksi, kai se tietää mitä tekee. Jotakin verinäytejuttuakin se Hennan kanssa on järjestämässä, siitä tehtiinkin oikein lehtijuttu. Tässä on juttuun linkki, ja mie olen kuvassa, vaikka kuvateksti onkin sitä mieltä että siinä on Hennan käppänä. http://www.kymensanomat.fi/page.php?page_id=5&news_id=200733106164 .

Tota lehtijuttua kun tehtiin, tutustuin sen eläinlääkärin jackrusselinterrieri poikaan Nuuttiin. Minä vähän keimailin sille, sitä oli kiva vähän härnätä...olisi se kovasti tykännyt minusta ja ihan lempinytkin, mutta minähän en antanutkaan.......


No äiti on taas ilmoittanut minut missikisoihin, ihan kahteen koitokseen. Lappeenrantaan ja Lahteen. Minun pitää taas harjoitella sitä liikkumista kovasti ja muutenkin olisi taas kiva mennä kentälle koirakerhon tokoharkkoihin. No tottakai niitä juttuja voi itekseenkin harjoitella, mutta paljon hauskempaa se olisi jos siellä olisi muitakin koiria.

Huomenna on minun synttärit!!! Kaikki ihmiset on innoissaan niistä, mutta enhän minä tietenkään enää muista vauva-aikoja. Kai se on ihan tavallinen päivä, jotakin kivaa Minna ja äiti ovat kyllä suunnitelleet minulle...saas nähdä mitä.

Kerkesinpäs siis kirjoitella vielä helmikuun aikana. Vielä yksi talvinen kuukausi on edessä ja sitten alkaa kevät ja linnun laulu.....äiti on ainakin ihan kyllästynyt tähän talveen.
No jokatapauksessa oikein iloista lopputalvea kaikille!

26.3.2007

Moikkelis moi taas! On tää jännää, kun äiti ei ehdi päivitellä näitä sivuja aikaisemmin, kun taas tää kuukausi on ihan loppumaisillaan...Se kyllä sanoo, että kun on töissä 8-16 kellonaikaan, se millään jaksa enää sitten iltaisin kirjoitella. No kyllähän mie sen jotenkin ymmärränkin, on se aika väsynyt kun tulee töistä.

No nyt kuitenkin taisi joku inspis tulla, kun huomasi että tää kuukausi on oikeestin näin lopuillaan. Minulta otettiin verikoe, siinä se näyte menee johonkin tutkimukseen, jossa

tehdään geenien kanssa. En minä siitä mitään ymmärrä, mutta oli paljon koiria siellä ja ei pistäminen miltään tuntunutkaan. Sitten sain rokotuksenkin.

Minulla on kahden viikon päästä taas missikisat.....nakkia tiedossa jihuu!!!

Lumet on sulanneet melkein kaikki ja maa on märkä. Tulen kuraiseksi ja taas kuopankaivuuhommatkin on pitänyt aloittaa. Äiti ei tykkää siitä, mutta se on ihanaa kun on ihania tuoksua maa täynnä. no sitten minut laitetaan suihkuun.....hmmm

Tämä tällä erää, yritän kirjoitella vielä tämän kuun aikana lisää.

 

 




22.1.2007

Hello everybody! Talvi on tullut..sen tuntee säässä, ainakin ulkona on nyt kylmempi kuin aikoihin ja maassakin on lunta hiukan.

Minä olin Lahdessa siellä missikisoissa viime sunnuntaina. Äiti taas aamulla laittoi minut suihkuun ja pesi oikein puhtaaksi. Sitten föönattiin ja harjattiin. Jalat oikein tuuheiksi ja selkä sileäksi. Parta ja kulmakarvat saivat taas oikean muodon, sellaisen kuin nyt käppänällä pitää kirjojen mukaan olla. Heidi oli siistinyt minut viikkoa aikaisemmin, korvat ja kaula ovat ihan samettia samoin peräpeili. No sitten lähdettiin matkaan, Maijakin lähti mukaan. Heidi tuli Typy koiransa kanssa hakemaan meitä. Minä oli auton takaosastossa omassa poksissani ja Typy omassaan. Matka meni oikein mukavasti siellä. Näyttelypaikalla oli kauheasti koiria! Löysimme oman kehämme ja aloimme odottelemaan vuoroamme. Äitiä kyllä vähän hermostutti, mutta minä olisin vaan halunnut leikkiä monen vastaantulevan koiran kanssa. Sitten pääsimme sinne kehään, minä olisin halunnut juosta, mutta äiti halusi minun liikkuvan kauniisti. Sitten se tuomari tutki minut pöydällä. Siinä osasin olla oikein hienosti. Vielä minua liikutettiin ja tuomari katseli minua. Sain sinisen nauhan, eli se tarkoittaa minun olevan hyvä rotuni edustaja. Heh, sanon minä. Oikein hyvä suoritus äidin mielestä ekaksi oikein viralliseksi näyttelyksi. No ne asiat joista tuomari ei minusta oikein pitänyt olivat turkkini ja liikkumiseni, tarvitsen harjoitusta siinä asiassa.

No eilen olin sitten äitini kanssa Kouvolassa trimmauskursilla. Olin siellä kahden tutuksi tulleen käppänän kanssa samalla kyydillä. Samassa kyydissä oli minun ja äitini lisäksi musta Hilla käpsy ja musta-hopea Hilla. Nää olivat tulleet tutuiksi käppänälenkiltä. Meitä käppänöitä olikin siellä tosi paljon, oli kaiken kokoista ja näköistä partanassua. Myös muutama suurnausteri oli paikalla. No äitiä siellä sitten neuvottiin mitä tehdä turkkini kanssa ja nyt onkin sitten oikea aika tehdä minusta naku. Hmm....ulkona on pakkasta ja minä naku, onkohan se viisas yhdistelmä? No onhan minulla tietenkin sitten takki päällä ulkona, että en ala ihan helposti palelemaan. Äiti aloitti sen karvojeni nyppimisen ja Heidi tekee loput keskiviikkona. Ei se nyppiminen satu, on vaan ikävää olla pitkään samassa asennossa, olisi niin paljon muutakin mukavaa puuhaa tai ainakin nukkumista jos ei muuta. Niin takeista puheenollen, saan uuden takin Nasulta, kun Marjukka osti sille liian suuren.

Minä ja Miiru-kissa jollakin tapaa nyt sopimuksessa ja yhteisolomme sujuu. Syömme vierekkäin ja annamme toistemme olla rauhassa. Minusta olisi kyllä kiva leikkiä ja vähän juoksuttaa Miirua, mutta ihmiset eivät tykkää sellaisesta. No tämä on ihan hyvä asia, olen oppinut että Miiru kuuluu tähän meidän laumaan.

Nyt nukuttaa ja äiti menee taas aamulla töihin, toivottavasti huomenna ei olisi kovasti pakkasta, tehtäisiin taas iso lenkki äidin kanssa niinkuin tänäänkin.

Bye Bye!


9.1.2007

No niin, nyt on uusi vuosi ja uudet kujeet. Minulla elo jatkuu samalla tavalla kuin tähänkin asti, vaikka paljon onkin tässä tapahtunut.

No se joulu tuli ja meni.....Sisälle tuli sellanen puu, jota ihmiset kutsuvat joulukuuseksi. No minusta se oli kaunis kun siinä oli kimaltalevia koristeita. Äiti oli vähän huolissaan, että käykö kuuselle huonosti minun toimestani, mutta pari kertaa kävin vaan maistamassa sitä vettä siellä kuusen alla. Sitten ilmestyi paketteja, minäkin sain muutamia. No niissä oli herkkuja ja leluja. Sain minä sellaisen pinkin hupparin, mutta valitettavasti se oli liian pieni minulle. No se annettiin sitten Nasulle. Sille se olikin oikein sopiva.

Uusi vuosi vaihtui, minä vähän pelkäsin niitä raketteja kun menin ulos. Sisällä niistä ei ollut tietoakaan. Lisäksi ulkona satoi vettä, joten minua ei oikeastaan kiinnostanut mennä sinne. Muuten tämä joulunaika ja uusi vuosi siis ei oikeastaan hetkauttanut minua mitenkään, olihan se kiva kun kaikki oli kotona ja minun ei tarvinnut olla yksin.

Kävin viime lauantaina Pyhtäällä Match Showssa. Se oli sellainen missikilpailu koirille, mutta siis ei vakavaa. Minulle se sattui oikein hyvään ajankohtaan, koska minun pitää harjoitella taas sitä esiintymistä. Olimme siellä Jakin, (kaverini pentukurssilta) ja hänen omistajansa Niinan kanssa. Itseasiassa olimme parikisassa yhdessä, minä sain punaisen nauhan ja Jaki sinisen. Oli kiva tavata siellä muitakin käppänöitä ja äidin mielestä kyllä esiinnyin ja käyttäydyin hienosti. Mitä sitä turhaa pitäsikään hötkyillä. No jotkut isot koirat kyllä pelottivat minua kovasti. Ensi sunnuntaina siis lähden ihan oikeisiin näytelmiin Lahteen. Kävin kampaajallakin sitä varten, tällä kertaa se ei ollut ollenkaan niin vastenmielistä, osasin olla hienosti siinä pöydällä. Tää mun kampaaja lähtee myös sinne samaan näytelmään koiransa Typyn kanssa, siis itse asiassa menemme yhdessä. Kuulette sitten lisää miten siellä minulle kävi.

Olen myös menossa Kouvolaan trimmausoppiin, tai no äiti sitä oppia haluaa, minut tietysti otetaan mukaan. No silloinhan minä olen vielä hyvin siistissä kunnossa kun olen siinä näyttelyrimmissä, mutta tapaan siellä toisia koiria myös. Ei olekaan kovin paljon muiden koirien seurassa ollutkaan pitkään aikaan, koska minulla oli se juoksuaika ja sitten näin talvella ei mitään kouluja ole meille koirille. Vaikka ei tämä kyllä miltää talvelta tunnu, sataa kaatamalla vettä, lumesta ei ole tietoakaan.

Äiti vähän muokkasi näitä sivuja ja viime vuoden kuulumiset löytyvät blogista, osoitteesta: http://nitan.vuodatus.net/ .

Oikein Hyvää tätä vuotta 2007 kaikille!